De onzekerheid mag wel minder

Het Boekenbijtje 24 augustus 2024
Wendy en Sanne zijn allebei 41. Wendy is gescheiden en Sanne is haar man verloren. Ze besluiten om samen op vakantie te gaan naar de Dominicaanse Republiek. Met een garderobe uitgekozen door hun tienerdochters gaan ze daar op mannenjacht. Ook daar lach het geluk ze niet toe en lijkt hun vertrouwen in de liefde te dalen, terwijl hun onzekerheden over hun lichaam alleen maar stijgt.

Ik mocht dit boek lezen voor de blogtour. Bedankt Sara!

Als eerste heeft Sara een heerlijk luchtige, vlotte en humoristische manier van schrijven. Het verhaal zou wel iets meer pakken als er minder herhalingen in had gezeten. Soms staan er twee zinnen achter elkaar die dezelfde betekenis hebben.

Het onderwerp onzekerheid en dan in het bijzonder van vrouwen in de veertig, is erg herkenbaar. Dat ze het dan ook niet gelijk aan nemen dat hun lichamen prima zijn zoals ze zijn, is voor mij ook begrijpbaar. Toch vind ik dat dit te vaak wordt aangekaart. Het trok mijn aandacht weg bij de rest van het verhaal. Van mij had er meer nadruk mogen liggen op de groei van de personages en hun relaties.

Kortom Striemen aan het zwembad is leuk om tussendoor te lezen. Het leest vlot door en is herkenbaar. 3,5 sterren!

Meer recensies van Het Boekenbijtje