Origineel sprookje

Dit verhaal gaat over Canta. Canta heeft vitiligo, een huidaandoening waarbij er witte vlekken ontstaan omdat de huid daar geen pigment aanmaakt. Ze is door haar ouders hierom verstoten en opgenomen door Antem. Wanneer hij onverwacht sterft, en niet op tijd bij zijn opvolger kan zijn, wordt Canta degene die de naam van de Noordenwind te horen krijgt. Ze moet op zoek naar de Westerwind maar weet niet waar ze moet beginnen.

Cathinca heeft een hele fijne schrijfstijl. Korte hoofdstukken, vlotte zinnen, en genoeg details om alles voor je te zien. Haar liefde voor sprookjes is ook duidelijk terug te zien. Het is niet alleen een verhaal , maar laat ook een mooie boodschap achter. Verder is het ook mooi dat het hoofdpersonage niet aan de schoonheidsidealen voldoet, maar toch een prachtig mens is. Het is vlot te lezen, ik zat er snel in, maar helaas had ik het boek ook zo weer uit. Van mij mocht het boek wel langer duren en krijgt 4,5 sterren.

Meer recensies van Het Boekenbijtje