Thriller vol emotie

Waar is Ivy? is een korte thriller over Lizzy, een alleenstaande moeder van Ivy. Het ouderschap is niet altijd even makkelijk . Wanneer het Lizzy het even niet lukt om alle ballen hoog te houden, maakt ze een eerlijke post over het ouderschap. Deze post gaat viraal en ze krijgt veel volgers. Ook willen bedrijven met haar samenwerken en wordt ze momfluencer. Helaas zit er ook een keerzijde aan. Er zijn mensen die denken dat ze Ivy niet verdiend en dat ze dingen anders moet aanpakken. De kritieken worden steeds erger. Wanneer ze op een dag Ivy uit bed wil hallen, is Ivy verdwenen.

Inge heeft een hele fijne en beeldende schrijfstijl. Lizzy wordt heel herkenbaar neergezet, want welke ouder worstelt nou niet met het ouderschap. Maar ook het gedrag op social media is realistisch. Kritiek geven op een ander en ongevraagd advies is iets wat regelmatig terug te vinden is.

Het verhaal wisselt tussen het verleden, de strubbelingen van het moederschap, en het heden, de angst, bezorgdheid en verdriet om de verdwijning van Ivy. Dit was een zeer fijne afwisseling tussen spanning en extra informatie. De stukken in het heden waren niet alleen spannend, maar vooral emotioneel. Dit vind ik de kracht van dit verhaal. Zo mooi en goed alle emoties beschreven zijn, zodat ik het idee kreeg dat ik in Lizzy's huid was gekropen.

Waar is Ivy? is een psychologische thriller met als thema het ouderschap, maar ook de invloed van Social Media. Ik heb alle boeken van Inge van Prooijen gelezen en ik denk dat ik dit wel de meest indrukwekkende van allemaal vond.

Meer recensies van Het Boekenbijtje