Een dappere vrouw met een bijzondere gave

Hilda Spruit 28 februari 2021 Auteur
Covertekst:
Ik ben Jeanne. Op jonge leeftijd wist ik al dat ik anders was dan andere kinderen. Ik voelde, zag en nam dingen waar die andere kinderen niet zagen. Ik wilde hierover praten maar de reacties waren ongelovig en raar. Toen ik jong was kon je over weinig praten, laat staan over dit soort dingen. Ik heb hier lang mee rondgelopen en kon mijn draai daardoor niet altijd vinden in de maatschappij. Gelukkig zijn tijden veranderd en kan ik nu mijn verhaal vertellen. Met dit boek hoop ik een opening te maken voor mensen die vastlopen in deze wereld waar naar mijn mening nog steeds te weinig begrip voor is. Je bent niet alleen.
Achtergelaten is het tweede deel van de oneindigheidstrilogie over mishandeling, hoop en oneindige liefde.

Mijn mening:
Daar waar meer is, is een in een boekje in dagboekstijl vol bijzondere en paranormale levenservaringen van een mooie vrouw. Op het moment van uitkomen van het boekje is Jeanne 60 jaar en blikt ze terug op de bijzondere ervaringen in haar leven. Het is een relaas van een vrouw die erg veel heeft meegemaakt, veel verdriet, veel onrecht. Gebeurtenissen die hun sporen hebben achtergelaten en daarmee een stempel op haar leven hebben gedrukt. Tussen de levensgebeurtenissen door ontdekt ze meer en meer dat ze een bijzondere gave bezit; ze heeft een lijntje met de wereld achter de sluier, het rijk der geesten. Te pas en te onpas leggen geesten van overledenen contact met haar. Haar gevoeligheid is niet altijd even prettig en belemmert haar soms in het dagelijks leven. Stukje bij beetje leert ze met haar gave om te gaan en ze vindt gehoor bij de engelen als ze die om hulp vraagt. Uiteindelijk durft ze ook met anderen over haar gave te praten, waardoor ze meer vaste grond onder haar voeten krijgt. Als ze een bekend parapsycholoog ontmoet, vindt ze in hem een leermeester die haar aanspoort haar verhaal aan het papier toe te vertrouwen. Bijzonder ook is de speciale band die ze met haar dochter Lotje heeft, die eenzelfde gave als haar moeder blijkt te hebben. Gaandeweg zie je Jeanne groeien van een verlegen, onzekere vrouw die al op jonge leeftijd wist dat ze anders was en zich met haar gevoelens geen raad wist, naar een vrouw die in zichzelf is gaan geloven en die met haar gave ook andere mensen helpt.

Ik heb een prachtig, gesigneerd exemplaar van Jeannes boek in mijn bezit en ben daar heel blij mee.

Het boek heb ik met veel plezier gelezen.
3,5 ster

Hilda Spruit