Een plaats ergens in de buurt van de hemel

Hilda Spruit 05 maart 2020 Auteur
Toen ik op Facebook aankondigde dat ik dit boek ging lezen, schreef een van mijn Facebookvrienden: Wacht maar tot je in het midden komt, daar zit voor mij het hart. En ja, ik kan hem volledig gelijk geven. Daar draaide voor mij het kwartje van kop naar munt en kreeg het verhaal een nieuwe wending. Wat een fris en vernieuwend boek is Nergens. Het is vlot geschreven en nergens zakt het in. Om en om per hoofdstuk volgen we Audrey en Nathalie die in een uitzichtloze situatie terecht zijn gekomen. Maar er zijn oplossingen …
De korte hoofdstukken nodigen je uit om er nog eentje extra te lezen voordat je het boek weglegt. Daar hou ik wel van. Eigenlijk wil je maar één ding: doorlezen! Wat mij betreft mag er een vervolg op Nergens komen.

Het is een boek voor 10+, waar ik als volwassene ook van genoten heb. Stiekem droom ik een beetje over Nergens, waarbij ik de reden waardoor je er terecht kan komen graag links laat liggen. Lees dit boek door de ogen van een tienjarige en de magie ontvouwt zich stap voor stap. Heerlijk om bij weg te dromen dus! En dan te bedenken dat dit nog maar een debuut is. Don’t stop writing, Tamara Geraeds!

4,5 sterren van mij voor dit originele verhaal.

Meer recensies van Hilda Spruit