Voor liefhebbers van geschiedenisverhalen!

Dankzij mijn ambassadeurschap voor @tijdloze.liefde mocht ik het nieuwste boek van Laura Frantz lezen. En ik kan al verklappen wat een bijzonder boek is dit!

Het boek de Franse naaister vertelt het verhaal van Sylvie Galant. Ze woont samen met haar familie in het Franstalige Acadië.
Als de Britse soldaat Blackburn haar waarschuwt dat er een Britse invasie op handen is. Moet Sylvia en haar familie haar geliefde Acadië verlaten om een nieuw bestaan opbouwen in Virginia. Zal Sylvie de overtocht naar Virginia overleven? En ziet ze haar geliefde Acadië en haar achtergebleven broers ooit nog terug?

Dit boek is niet een hokje te stoppen en kan niet tot één genre worden toebedeeld. Dit was in mijn ogen ook al het geval bij het vorige boek, de lady in de toren, dat ik van Frantz gelezen heb. Natuurlijk speelt er als een rode draad een romance in dit verhaal af. Maar het speelt niet de boventoon in dit verhaal. Het boek is rijk vol historische geschiedenis en vertelt bijzondere feiten over het gebied Acadië. Een plek die tot 1700 ongeveer werd beheerd door de Fransen. Maar na de weigering van hen aan de Engelse koning tot gevolg had dat de gehele bevolking werd verbannen naar de stad Virginia.
Toch moet ik wel een kanttekening plaatsen want bij vele bijpersonages weet ik niet hoe het met hen is afgelopen. Al kan dit wel verduidelijkt worden dat vele van hen niet echt hebben bestaan (zo ook het hoofdpersonage Sylvie Galant). Frantz heeft haar verhaal gebasseerd op de feiten en niet op echte personen.
Toch denk ik dat dit boek zich uitstekend zal lenen voor een serie over dit toch wel beladen onderwerp! De historische noot van Frantz is ook zeker de moeite om te lezen geeft je in een notendop de geschiedenis van deze bannelingen weer. Kortom dit boek is zeker een aanrader!

Het boek krijgt welverdiende ⭐️⭐️⭐️⭐️ Het ideale boek voor deze zomervakantie! De must-read voor degene die ervan houdt om over een krachtige onafhankelijk vrouwelijk hoofdpersonage te lezen. Voor liefhebbers van boeken van schrijfster Marie Lambelle.

Meer recensies van Historywoman1994