Aanrader voor degene die houdt van liefdesverhalen

Dit boek stond al een tijdje op mijn lijstje om te lezen. Het verhaal gaat over Ivory die in rond 1910 afreist naar Kenia. Ondanks haar afkeer tegen alles wat met jagen te maken heeft wordt ze verliefd op het landschap en de cultuurvan Kenia. En tot haar verbazing raakt ze verliefd op grootjager Adrian Edgecumbe die hen rondleidt op de savanne.

Het was mijn eerste kennismaking met schrijfster Sarah Lark. En ik moet tot mijn eerlijkheid bekennen dat ik moeite had om in het boek te raken. Naarmate het boek verder las en Ivory daadwerkelijk haar plekje had gevonden op de savanne van Kenia begon ik me verbonden te voelen met Ivory. Toch is dat niet datgene waardoor ik dit boek bleef doorlezen. De bijpersonages die in aanbod komen in dit boek heb ik meteen bij aankondiging van hen in mijn hart gesloten. En dit waren de vele dieren die Ivory besluit op te nemen als zij gewond zijn of hun moeder zijn verloren door de jachtpartijen o.a. van Adrian.

De personages uit dit boek hebben niet écht bestaan toch heeft Lark het gebaseerd op waargebeurde feiten uit de geschiedenis. Toch bleef het wat vlak en bleef de liefdesleven van Ivory de boventoon voeren. Mondjesmaat kwamen de historisch feiten aanbod vaak aan het begin van een hoofstuk soms ook tussendoor als Ivory de brieven van Adrian aan het lezen is. Toch heeft het van Lark een knap staaltje inlevingsvermogen gevraagd om vanuit gezichtspunt van Ivory dit verhaal te schrijven. Het verhaal is vanuit een gezichtspunt van een vrouw geschreven die onafhankelijk wilt zijn in een koloniaal land. Het blijft natuurlijk de vraag inhoeverre er zulke vrouwen zullen zijn geweest zoals Ivory. Maar desaltemin zou ik het een fijne gedachte vinden dat er vrouwen waren zoals Ivory. Want tenslotte waarom zou het niet zo kunnen zijn?

Het boek krijgt ⭐️⭐️⭐️,5 . Het verhaal behandeld unieke onderwerpen uit de geschiedenis echter blijft het wat oppervlakkig. Zeker een aanrader voor degene die houdt van liefdesverhalen met een "kleine" link naar het verleden.

Meer recensies van Historywoman1994