Avontuurlijk boek

Historywoman1994 23 augustus 2024
Dit boek is het vierde deel van de Carbische eilanden. Maar kan los van de overige delen worden gelezen. Bij dit verhaal staat Pricilla Middleton centraal. Als ze tijdens een gemaskerd bal per ongeluk staatsgeheimen verklapt moet ze noodgedwongen vluchten naar het schip van haar broer. Voordat ze haar broer te spreken krijgt vaart het schip uit. En dan blijkt haar broer helemaal niet aan boord te zijn. Ene kapitein met de naam Tobias Prescott voert het bewind. Lukt het Pricilla om deze kapitein te overtuigen dat hij rechtsomkeer moet maken?

Dudley heeft een prettige schrijfstijl. En is ook zeker in staat om in dit verhaal meerdere chilfhanger in te bouwen. Ondanks dat Pricilla niet echt heeft bestaan is er wel degelijk waargebeurde elementen uit de geschiedenis in dit verhaal te vinden. Als een rode draad loopt het levensverhaal van Napoleon Bonaparte door dit verhaal heen. Ook in het leven van Pricilla speelt deze man (onbewust) een grote rol. Dit is op een mooie manier met elkaar verweven.

Ook dit boek blijft uiteraard een liefdesverhaal maar is het is niet zo dat dit de boventoon voert. Liefhebbers van geschiedenisverhalen kunnen ook hun hart ophalen met dit verhaal. Het robuuste zeemansleven komt ruim aanbod. En laat maar weer zien dat de overlevingskansen op schip zeer klein zijn. Een betrouwbaar beeld die zeker wel overeen komt met de werkelijkheid zoals wij uit de geschiedenisboeken kennen. Om niet al teveel te spoilers vrij te geven raad ik het boek aan om te lezen. Juist het onverwachte tijdens dit verhaal is de kracht van Dudley en maakt haar verhalen anders dan andere boeken die horen bij te genre. Het is totaal niet te voorspellen wat er bij Pricilla gaat gebeuren in dit boekl. Na het uitlezen van dit verhaal heb ik wel een vermoedde waar het volgende deel zich op gaat richten. Dit maakt dan ook dat het volgende deel zeker om mijn lijstje komt om te lezen.

Het boek krijgt ⭐️⭐️⭐️⭐️ Één woord een aanrader! Het verhaal heeft mij weer aangenaam verrast. Ga het lezen! En laat je verassen door dit avontuurlijk verhaal!.

Meer recensies van Historywoman1994