Veel potentie..

Historywoman1994 19 augustus 2024
Het verhaal draait om de 30-jarige vrijgezelle Sesily. Ze houdt van de vrijheden die zij door haar adellijke titel heeft verworven. Sesily is helemaal niet op zoek naar een man die voor nakomelingen kan zorgen. Maar dan komt er een man ten tonele die ze dacht voor altijd uit haar leven te hebben verbannen. Lukt deze man om toch Sesily hart te heroveren?

Het duurde tot ongeveer halverwege voordat ik echt lekker in het verhaal zat. Dat is apart als je bedenkt dat dit verhaal zeker niet alleen een romance is maar ook spannende elementen uit een detective in voorkomen. Het zat met name in de romantische passages deze waren onnodig lang en denken me ook wel denken aan het film fifty shades of grey.
Maar ook de schrijfstijl van Maclean vond ik niet echt fijn om te lezen. Het was op sommige vlakken wat tenenkromend geschreven. Wellicht kan dit door de vertaling zijn gekomen of is dit de stijl van schrijven van Maclean. Maar ik ben niet echt groot fan hiervan. Er werd veelst te veel aan de verbeelding van de lezer overgelaten.
Uteindelijk richting het einde vielen alle puzzelstukjes wel op hun plek. De pilottwist in het verhaal had ik zeker niet zien aankomen.

Toch hebben de komische passages in dit boek ervoor gezorgd dat ik door wilde lezen. Deze passages zorgde er meerdere malen voor dat er wel een glimlach op mijn gezicht kwam. Dat Maclean komisch schrijftalent heeft kan je wel concluderen. Met Sesily heeft zij een eigenwijs maar tikkeltje feministisch personage gecreëerd die past bij dit verhaal.
Dit boek heeft mij toch wel nieuwsgierig gemaakt naar de andere leden van deze spionagebende. Maclean heeft haar inspiratie voor dit boek gevonden in de geschiedenis. Er waren in deze periode namelijk vrouwen die aan spioneren waren geslagen en en de levens van deze "foute" mannen op zo'n extreme manier verwoestte.

Het boek krijgt ⭐️⭐️⭐️. Het verhaal had potentie maar heeft het niet waar kunnen maken. Of ik de andere delen ga lezen weet ik niet de toekomst zal het uitwijzen. Al hebben deze mysterieuze dames wel wat getriggerd dat ik toch wel tikkeltje nieuwgierig ben hoe bij hen deze rebelse houding is ontstaan.

Meer recensies van Historywoman1994