Kan dit eigenlijk allemaal het werk van één dader zijn.

Een leuke kaft die past bij het verhaal in Finland.
Een titel die zeer goed gekozen is en tweeledig is:
1/ de politie die geen vat krijgt op de feiten en dus op een doodspoort zit
2/ iemand die verdwijnt en maar niet gevonden kan worden.
Een verhaal in Helsinki en omgeving, de eilanden karkeasaari en het schapeneiland, lammassaari.
Een verhaal dat bestaat uit verschillende verhaallijnen die de lezer bezighouden.
1/ op het schapeneiland botst Noora op een lijk. Een eiland dat eilandbewoners heeft met een eilandwachter.
2/Jan, rechercheur, en Heidi moeten de moord(?) onderzoeken.
3/ het slachtoffer, Johannes, is één van de drie studenten die een documentaire maakt op het schapeneiland.
4/ Kaj, dader profiler en psycholoog die in aanraking komt met een vreemde dame.
5/ Jeremias, een andere element van het trio verdwijnt. Samuli, zijn broer, helpt de politie zoeken
6/ Saana, vriendin van Jan, ex -journaliste en true crimepodcast maker
7/ Roy, natuurliefhebber en een van de eilandbewoners, die de studenten help bij het maken van de documentaire.
8/ Ali, ook eilandbewoner, die dieren opzet en in de winter in Helsinki woont.
Dan gaan we af en toe nog naar het verleden. Namelijk de periode voor de verdwijning van Jeremias.
Dan duidelijken we nog in een cold case.
in deze wespennest moet de politie een dader en een verdwijning oplossen. Wanneer dan het spoor ook nog doodloopt is het dus niet eenvoudig.
Spannend en een degelijke politieroman waar de lezer alles duidelijk kan volgen maar toch zijn aandachterbij moet houden.
Zeer zeker een aanrader.

;

Meer recensies van hugo van der wildt