Dat alles op zijn plaats valt is net zo zeldzaam als een blauwe maan.

hugo van der wildt 12 september 2024
Spijtig dat een band met tekst de kaft in drie deelt en de afbeelding voor een groot deel bedekt.
Een vreemde titel voor het verhaal.
De blauwe maan komt één maal voor in het boek. Zie titel van de recensie.
We hebben een klassiek thema met Jack Reacher.
De moderne Robin Hood die zijn ervaring van bij het leger ten dienste stelt van de zwakkere.
Ook hier helpt hij Aaron Shevick en zijn vrouw die in geldnood zitten en in de handen van de maffia zitten daar ze bij deze heren geld gaan lenen.
Jack komt snel te weten hoe de vork aan de steel zit in een stad waar twee bendes vechten voor de macht.
Door de twee bendes tegen elkaar uit te spelen komt Jack in een gunstige situatie te zitten en kan hij Aaron Shevick het nodige geld bezorgen om hun dochter te helpen.
Toch wil men steeds weten hoe Jack uit de hopeloze situatie uitgeraakt.
Steeds spannend en het leest vlot.
Het boek is zo geschreven dat het zonder problemen kan verfilmt worden.

Meer recensies van hugo van der wildt