Maar wat als het systeem door en door rot is?

hugo van der wildt 20 september 2024
een kaft die in het oog springt.
Een titel die zeer goed past bij het verhaal.
Inspecteur Erika Foster die zeer verrassend op een plaatst delict komt.
Slachtoffer, een politieker.
Dadelijk na haar verschijnen andere figuren die de zaak zullen overnemen.
Het blijft echter niet bij deze ene moord.
Er volgt nog een en Erika kan in het verleden een gelijkaardig moord vinden.
De link is zeer duidelijk maar niemand wil er van weten.
Erika komt in zwaar water met haar bazen waar ze samen opleiding heeft gevolgd.
Zoals meestal is een kleine onverwachte info nodig om naar de oplossing te gaan.
Wat dit verhaal ook zeer duidelijk wil maken is dat de politie vanuit de politieke hoek ook zeer zwaar onder druk kan gezet worden zodat de zaak oplossen vrij onmogelijk is geworden.
Dit verhaal doet me denken aan de bende van Nijvel, waar hoeveel jaar(?) nog steeds geen dader(s) zijn gevonden. Het is zelfs zo erg dat de feiten verjaard zijn.
Zeer spannend en zeer zeker een aanrader.
Veel leesplezier met Erika en haar gevecht tegen de politieke invloed in een onderzoek.

Meer recensies van hugo van der wildt