Walvisbaai 22° 95' zuiderbreedte 14°50' oosterbreedte

Een zeer sobere kaft. Een roos.
Een zeer vreemde titel voor dit verhaal.
In een zeer spannend verhaal krijgen we een mooi beeld van de samenleving in Walvisbaai.
Een lijk van een kind is gevonden op de speelplaats van een school.
Er zijn reeds twee kinderen gedood maar deze zijn zo snel begraven dat de politie geen info heeft.
Tamar Damases, hoofdinspecteur, doet beroep op de Zuid-Afrikaanse profielschetser, Clare Hart.
Door corruptie en tegenwerking van hoger hand is het niet eenvoudig voor de politie en Clare om de dader(s) te vinden.
Intussen een nieuwe moord en tweeverdwijningen.
Nog meer problemen voor de politie.
Via doorzettingsvermogen van Clare en de politie kunnen zij de dader vatten.
Het verleden speelt ook een belangrijke rol.
Op het einde in het boek krijgt men een korte geschiedenis van Walvisbaai. Dit is mooi meegenomen.
Toch ook humor:
Voor wat staat BMW?
Bankrot Maar Windgat.
Ook zeer mooi beschreven:
Het lijkt hier de Gazastrook. Eerst een invasie en daarna eenzijdige voorwaarden.
Veel leesplezier in Walvisbaai.

Meer recensies van hugo van der wildt