Is iemand in The Shore wel wie diegenen lijkt te zijn?

De kaft heeft iets van een feest.
De titel is gelukkig niet zo definitief.
Enkel voor één persoon.
Gelukkig staat er in het boek vooraan een plan waar alles zal gebeuren.
Ook een lijst van de meest personages.
Dit alles is geen overbodige luxe.
Veel personages geeft veel kandidaat daders.
Hierbij komt nog al de verschillende relaties dien dan tijdens het verhaal nog wijzigen.
De belangrijkste figuur is Rhys Lloyd, ex zanger en bouwer van vijf lodge die hij hheft verkocht.
Tijdens de duik in het meer met nieuwejaar in het meer dat gelegen is op de grens van Wales en England vinden ze het lijk van Rhys.
Deze ligging van het meer geeft al problemen.
Rhys woont in Wales en het lijk is gevonden in Engeland.
Welke politie gaat deze zaak behandelen?
Simpel. De politie van England en Wales.
Ffion, politie Wales, en Leo, politie England, hebben haar leren kennen tijdens Nieuwejaarnacht in bijzondere omstandigheden.
De nieuwe ontmoeting is dan ook een grote verrassing.
Tijdens het verhaal hebben we verschillende verhaallijnen waar we al de personages leren kennen met hun goede en slechte kanten.
Ffion en Leo hebben elk op hun beurt het ook niet eenvoudig in hun dagelijks leven.
We krijgen twee vragen:
1/ wie heeft de moord gedaan.
2/ waarom in Rhys gedood.
Twee vragen die schijnbaar moeilijk op te lossen zijn.
Ffion als plaatselijk politieagent en de meeste mensen kent kan dan eindelijk de puzzelstukjes op de juiste plaatsleggen.
Het waarom geeft een naam van de dader maar is dat wel de juiste?
Spannend vanaf het begin tot het einde.
De lezer krijgt ook veel info zodat ook niet voor hem eenvoudig is.
mooi:
- op een plek als Crm Coed moeten er eerst vier generaties op het kerkhof liggen voordat je jezelf een local mag noemen.
- één vermiste man. één lijk in het meer. Daar hebben we Miss Marple niet bepaald bij nodig.
Veel leesplezier met onze vrienden rond het meer.

Meer recensies van hugo van der wildt