Het recht wordt geachte kleurenblind te zijn.

hugo van der wildt 18 september 2024
De kaft en de titel passen zeer goed bij het verhaal.
Een legal thriller.
Voordat we aan de hoogmis zijn, het proces, krijgen we een mooi beeld van de samenleving in een van de zuidelijke staten van Amerika.
De relatie en de tegenstellingen tussen de zwarte en de witte. Sorry dat ik deze woorden gebruik maar zo komen ze voor in het boek. Ik kreeg een opmerking hierover op een andere site.
We hebben verschillen verhaallijnen die dan samen komen in het proces:
1/ Jack, de witte advocaat, zijn familie die het hard te verduren krijgt wanneer de samenleving verneemt dat hij een zwarte gaat verdedigen die verdacht is van moord.
2/ Desiree Dubose, zwarte en vrouwelijke advocate, die ongevraagd Jack zal helpen bij zijn eerste proces met een moord.
3/De familie van het slachtoffer waar vreemde zaken zijn gebeurd.
4/ De familie van de vermoedelijke dader. Het uitschot van de maatschappij in de zuidelijke staten van Amerika.
5/ Het proces. Het schaakspel van aanvallen en verdedigen en waar alle trucen van de foor gelden en zeker voor het MO/de staat.
Zeer spannend en zeer zeker een aanrader.
David, de schrijver, is een meester in dergelijke thrillers. Geschreven met ervaring.
Veel leesplezier met Jack zijn strijd tegen vooroordelen en onrecht die zwarten in de zuidelijke staten meemaken.

Meer recensies van hugo van der wildt