Quakers geloven in nadat er twee wat je herstelrecht noemt.

hugo van der wildt 31 augustus 2024
Een angst aanjagende kaft.
De titel is OK.
Chloe Sevre, student aan de John adamsuniversiteit.
Zij is een van de zeven proefpersonen en krijgt hierdoor een gratis studiebeurs.
Dit is al een zeer vreemde toestand aan een universiteit.
De studie valt ook niet in goede aarde bij de politie nadat er een moord is gebeurd op de universiteit.
U haalt een stel psychopaten in huis om het leven van een stel onschuldige studenten te verwoesten.
Chloe is een gedreven student met één doel: zij Will, een derde jaars doden die toen ze 12 was iets heeft gedaan bij haar.
Zij heeft dus zes jaar moeten wachten.
Vraag: Waarom moet deze moord gebeuren op de universiteit en niet buiten de universiteit en moet men daar zolang met wachten?
Chloe leert stilaan de andere proefpersonen kennen.
Een van hen wordt vermoord.
In de plaats van Will te vermoorden beginnen de profpersonen te denken dar iemand jaagt op hen.
Zij binnen zelf uit te zoeken wie dat zou kunnen zijn en ze vertrouwen elkaar zelfs niet meer.
De angst neemt toe bij de tweede moord.
Toch hebben zij een vermoeden van de dader maar deze is iets sneller dan zij.
Op het einde waar het zeer beslissend is, komt de politie letterlijk uit de lucht gevallen.
Vreemd, want heel het verhaal lang komt de politie bijna niet voor in het verhaal.
Verhaal speelt zich veel af via computer, gsm's die dan ook nog gehackt worden.
Het is wel spannend maar het uitganspunt voor het verhaal is ver gezocht.
De aankondiging van het boek is ook wel iets overdreven.
Dit zou de thriller zijn waar heel de wereld zat op te wachten.
We zullen zien wat de toekomst zal brengen.

Meer recensies van hugo van der wildt