Een lagereschoolkind met een oorontsteking en heel instituut lag plat.

hugo van der wildt 30 augustus 2024
Hildur, rechercheur, heeft er last van dat IJsland zo klein is maar ook dat zij de dader niet kan vinden van de moord op een lokale politieker.
Met de hulp van haar Finse partner, Jakob, tracht zij de dader van deze moord te vinden.
Iets later verongelukt er een klein vliegtuig en de piloot is dood.
Zou er een link zijn tussen deze twee voorvallen?
In een andere verhaallijn krijgen we de ontvoering van Rosa en Bjork, de twee zussen van Hildur en hun leven met hun moeder.
Hildur heeft de zoektocht naar haar twee zussen opgegeven maar Jakob heeft iets ontdekt en dat geeft weer hoop.
Wat zo leuk is, is dat de schrijver in het begin van het verhaal zeer subtiel iets vertelt dat de aanleiding is tot de moorden. De lezer zal echter op het einde dit ontdekken.
Ook de twee figuren Disa en kleine Kata doen hun intrede maar zonder dat zij iets dadelijk bijdragen tot het oplossen van de moorden.
De vraag is dus: Wat komen deze figuren hier doen?
Het is door alle relaties van de personages te gaan zoeken komt Hildur tot de dader.
Hildur begrijpt de dader zeer goed en is het slachtoffer van .....
Gaat Hildur met de info van Jakob ook haar zussen vinden?
Spannend vanaf het begin.
Hildur is een mooie nieuwe rechercheur waar we hopelijk nog veel leesplezier aan gaan hebben.

Meer recensies van hugo van der wildt