Er is op dit moment bijna niemand hier op de berg die me niet wil vermoorden.

hugo van der wildt 13 oktober 2024
De titel is een vraag maar men krijgt geen antwoord op de vraag door het lezen van het boek.
De kaft is niets zegent.
plot:4
spanning:4
leesplezier:5
psychologie:4
originaliteit:3
Karin heeft het haar wel gemakkelijk gemaakt om een spannend verhaal/thriller te schrijven.
Veel personages en bij sommige is er een kantje af.
Ook zijn er personen met een zeer vreemd verleden.
Dus kandidaten dader zijn er genoeg.
Waarom we logen?
Op deze vraag krijgt men geen degelijk antwoord.
Sommige hebben gelogen en wanneer men weet waarom, dan heeft het geen invloed op het verhaal.
Ik denk dan aan Will en Sara.
Dat Will iemand ontmoet waar hij samen heeft geweest in een kindertehuis is een duizend luk.
Leuk meegenomen voor het verhaal maar slecht voor Will want hij zit er totaal naast omdat hij zich laat misleiden door het verleden.
Het motief zou geldgewin zijn maar gebrek aan moederliefde is toch ook zeer goed motief.
Sommige verwijzen naar look-room-mysterie.
Sorry, maar Karin Slaughter kan op dat gebied niet tippen aan Ellery Queen en John Dicksen Carr..
Voor vele jongere lezers onbekende schrijvers maar zeer, zeer goed.
Het verschil tussen patholoog-anatoom en een districtslijkschouwer(blz 167) wordt zeer mooi uitgelegd.
Spannend en een Karin Slaughter waardig.
Veel leesplezier met Will en Sara hun zoektocht naar de waarheid.

Meer recensies van hugo van der wildt