Ik ben een toeschouwer van zijn leven geworden, het is ondragelijk.

Een leuke kaft.
Een titel die zeer goed past bij het verhaal. We volgen de zwanenzang van één persoon in dit verhaal.
Een verhaal/boek dat zeer heftig begint:
Hij was de laatste, degene die nooit werd gekozen, die nooit werd gezien, met wie nooit rekening werd gehouden en ga zo maar door. Deze persoon zijn zwanenzang zullen we volgen in dit verhaal met de fatale gevolgen.
Voor zulke mensen is het leven met momenten een hel.
We krijgen veel verhaallijnen in dit boek:
1/ de familie die hun dochter, Gritt verliezen en niet kunnen begrijpen waarom.
2/ we volgen de dader in zijn zwanenzang, niet enkel zijn handelingen maar ook de geestelijke strijd die hij levert.
3/ de familie van kunstenaars waar de zoon, Ellmann, zeer goed kan tekenen en de vader een zeer goed fotograaf is.
4/Sejer, hoofdinspecteur, die we volgen bij verschillende ondervragingen en waar hij zeer subtiel te werk gaat om de dader te vinden.
Ook krijgen een mooie beschrijving van de band tussen Sejer en zijn zieke hond Frank en op het einde het afscheid van zijn vriend.
5/ Victor, de jongen van een instelling die op de verkeerde plaats was en het mort bekopen met zijn leven. Zijn doodsstrijd is wat langdradig.
Een zeer spannende politieroman waar we de politie zeer goed kunnen volgen in hun handelingen om de dader te vatten.
Verder krijgen zeer mooi de reacties van de personen die zeer betrokken zijn bij de fatale feiten.
Zeer zeker een aanrader.

Meer recensies van hugo van der wildt