Tegenvaller

IBosman 05 juli 2021
Jon Gutiérrez is een zachtaardige rechercheur bij de politie van Madrid. Soms laat hij zich te veel meeslepen door het onrecht in zijn stad. Als hij zelf bewijsmateriaal achterlaat om een beruchte pooier op te kunnen pakken, wordt hij beschuldigd van corruptie en geschorst. Om het vertrouwen terug te winnen moet hij ene Antonia Scott ervan overtuigen de politie bij te staan in een spraakmakende moordzaak. Het probleem? Antonia Scott weigert al twee jaar om haar appartement te verlaten.

Met marketing termen als: 'beste wat de thrillerwereld in jaren is overkomen', 'nieuwe gouden standaard', 'verraad de plot aan niemand' was ik toch wel geïnteresseerd in dit boek. Helaas, ik ben erin getrapt. Het boek is een politiethriller waarin afgezien van de laatste 100 pagina’s niet zo heelveel gebeurt. Wat betreft het plot, niets bijzonders.

Meer recensies van IBosman