Traag, maar diep trein verhaal

Icegini 01 september 2024
Een man stapt in Londen op een trein, hij wordt voortgestuwd door een geluid dat enkel hij kan horen. De mensen rond hem houden vooral afstand van hem, terwijl hij verder noordwaarts trekt en een verwarrend gevoel uitstraalt. Hij neemt de Far North Line die hem tot het meest noordelijke station van Schotland brengt, waar hij dagelijks wat verder kan door de hulp van de lokale bevolking. Hij begint er ook dagelijks de ferry te nemen om de desolate Orkney eilanden te bezoeken, maar houdt zich afzijdig van iedereen. Het landschap en de eenzaamheid doen zich steeds meer voelen en zo raakt hij ook volledig op drift.

Ik vind het niet gemakkelijk om mijn gedachten over dit kort verhaal in woorden te zetten. Op zich zegt het verhaal me niet veel, maar tegelijkertijd heb ik er wel een ok gevoel over. Vooral eenmaal he het gehele verhaal kent.
De voorflap is heel duidelijk, die vind ik echt mooi. De tekening en kleuren zijn perfect voor dit verhaal.

Meer recensies van Icegini