Een stap terug in de geschiedenis als vrouw

Icegini 25 oktober 2024
De Siciliaanse erfenis neemt je nee naar het Italië van de vroege twintigste eeuw. Met een vliegticket en een oude eigendomsakte, zet Sara Marsala haar oude leven vaarwel te zeggen en gaat ze zich onder dompelen in haar mysterieuze familiegeschiedenis. Haar geliefde oudtante Rosie liet haar een stuk grond op Sicilië na, maar de overdracht gaat niet op een normale manier en voordat ze daar welkom is en moet ze terug naar het verleden. Stap per stap ontdekt ze meer over haar overgrootmoeder Serafi, een vrijgevochten vrouw in een tijd waarin dat niet vanzelfsprekend was. Ze streed voor een beter leven, niet alleen voor zichzelf, maar voor het hele dorp. Aangekomen op het Siciliaanse platteland ontdekt Sara dat oude krachten er nog steeds zijn en dat ze haar willen dwarsbomen zoals toen met haar overgrootmoeder. De Siciliaanse erfenis verteld over de heldendom van alledaagse vrouwen en een mysterie dat generaties overstijgt.
Een verhaal dat ik op zich interessant vond en ook meer wilde weten, maar ik was niet overtuigd van hoe het verteld werd en een aantal van de hoofdpersonages vond ik ook niet overtuigend .

Meer recensies van Icegini