De duistere onderwereld van het Gooi

Icegini 11 augustus 2024
Ik ben begonnen met Dubbel spel voor mijn vakantie en genoot onmiddellijk van het vlotte vertellen, dat je meeneemt in de wereld van de twee zusjes die piano wonders zijn en de criminele wereld van de Gooise Rixt van Leeuwen, de officier van justitie.
Het verhaal over de twee zusjes, de roem die begint zijn tol te eisen, het verleden van Aisha en hoe ze meegesleurd wordt in de donkere wereld van Niek waren geschreven op een zo intense manier waardoor je zelf alles ook mee voelde en in hun wereld werd meegetrokken. De personages en hun gevoelens waren bijzonder goed beschreven.
De verantwoordelijkheid van Rixt is ondertussen al heel hoog en nu ze een groot onderzoek leidt dat ervoor zou kunnen zorgen dat een internationale drugsbende wordt opgerold, wordt de mogelijkheid om ook prioriteit te kunnen geven aan haar persoonlijke leven, haar familie elke dag minder. De stress in haar werk en thuis tonen dat ook Rixt maar een persoon is die alles goed probeert te doen en dit neit altijd lukt.
Bregje heeft deze beide verhalen samen gebracht door een wereld te beschrijven van drugs, undercoveragenten en moord. Alles komt plots in een stroomversnelling, maar niets is helemaal duidelijk voor de lezer tot helemaal op het einde, toen ik plots met mond open aan het lezen was!
Het debuut van deze schrijfster uit het Gooi is voor mij perfect gegaan en ik kijk uit naar het volgende deel.
Ik vond het persoonlijk ook extra spannend om mee te gaan in dit verhaal dat zich afspeelt in het Gooi, terwijl ik zelf in de Gooise Meren woon. Alles werd hierdoor heel echt, maar hopelijk blijft het ook wel allemaal fictie!!!!

Meer recensies van Icegini