Schotse feel good

Icegini 12 augustus 2024
Flora heeft Londen achter haar geladen en is teruggekeerd naar waar ze opgegroeid is, het kleine Schotse eiland Mure. Ze heeft er een cafeetje geopend waarvan ze hoopt financieel te kunnen van leven. Ook haar vriend Joël is er gebleven, of komt er toch telkens terug nadat hij weg is geweest voor zijn werk. Hij is ook geweldig, maar ook afstandelijk, opent zich niet voor Flora.
Op het eiland is er ook Said die gevlucht is uit Syrië en nu er de lokale arts is, zonder zijn zoontjes en vrouw. Flora's vriendin Lorna heeft gevoelens voor hem, maar houdt deze voor zichzelf.
Ook voor Flora's broers veranderd er vanalles in hun leven.
Al deze personages in dit verhaal lijken hun eigen vreugde en problemen te hebben, maar op een eilandje als Muren ben je één en hoor je samen.
Dit is het tweede verhaal in deze serie, maar je kan deze best afzonderlijk lezen. Jenny Colgan heeft volgens mij verschillende verhalen die war leef zouden kunnen geschreven worden, sterk uitgewerkt en heel interessante personages beschreven.

Dit boek nam ik mee naar het Italiaanse strand, waar ik er lekker van genoten heb.

Meer recensies van Icegini