Prachtige thriller!

Icegini 25 mei 2024
Ik zou het verhaal dat ik net in twee dagen uitgelezen heb even moeten laten bezinken, maar het lijkt erop dat de spanning me nog niet vlug zal loslaten.
Sofie Delporte haar debuut is een ijzersterke thriller die prachtig opgebouwd is en met levensechte personages die je meenemen tussen wat er vijftien jaar geleden is en nu. Die soepel speelt tussen het verhaal van Tess, een jonge ex-lerares die probeert een nieuw leven op te bouwen aan de zee, haar verleden laten voor wat het is. Ze ontmoet een muzikant die haar leven veranderd en waarmee ze eindelijk naar de toekomst kan kijken. Ondertussen maken we ook kennis met inspecteur Olivia Leroy, net overgestapt naar de afdeling Vermiste Personen, waar ze onmiddellijk als taak krijgt een onbekende vrouw te identificeren waarvan het lichaam in de Polders werd gevonden. Olivia worstelt ook met zichzelf en haar prive leven, dus bijt ze zich vast in de zaak, waar ze maar weinig aanwijzingen vindt die haar kunnen helpen. Sofie Delporte is er in geslaagd om een goed doordacht plot op te bouwen, vol met spanning en zoals ik al voorzien zei levensechte, intrigerende personages die je op het puntje van je stoel brengen.

Bepaalde dingen in het verhaal deden me glimlachen, zoals de gekozen naar voor Olivia's hond. Ik ben ondertussen compleet verliefd op Turin! De zinnen van Rimbaud poëzie zijn prachtig, met als het extra speciale gevoel wanneer een verhaal zich afspeelt in plaatsen die je zelf zo goed kent. Ergens middenin het verhaal bedankt ik Olivia toen ze aan haar broer vroeg waarom als ze haar werk heel goed doet er toch van haar wordt verwacht dat ze vrienden werd met haar collega's, interesse toont in hen....

Ik ben helemaal klaar om nog meer.op stap te gaan met Olivia!

Tip aan toekomstige lezers die aan één stuk doorlezen: zorg ervoor dat je eten in huis hebt die klaar is om te eten. Ik had niet door dat de dag bijna over was toen mijn maag

Meer recensies van Icegini