Een passievolle roman

Ideke 08 juni 2024
Dit is de zesde roman die ik van Jerrad Hoff lees.
Elke keer weet hij een prachtige roman te schrijven die me niet onberoerd laat.
Zo ook deze roman.

In ‘Het begin’ maken we kennis met Evy Latour. Geboren in weelde maar zich niet kunnen aanpassen aan de eisen die daarbij horen. Daarom gaat ze op zoek naar geluk en verbrandt alle schepen achter zich.

Jaren geleden heeft ze het boek ‘Voices’ van Ansel Benings gelezen en dit heeft een blijvende indruk op haar gemaakt. Ze vertrekt naar het plaatsje Beaufort waar Benings destijds het boek geschreven heeft, en is ervan overtuigd dat ze daar haar geluk gaat vinden.

Als lezer is dit de start van een ongelofelijk liefdesverhaal.
Soms een beetje over de top maar dat hoort wel bij de strekking van het verhaal.

Het speelt zich af in de jaren 60 van de vorige eeuw. Wat de kracht aan het verhaal geeft is dat de gebruiken en liedjes uit die tijd goed zijn weergegeven en er niet vanaf wordt geweken.

Ook de beschrijving van de omgeving is een feest om te lezen. Ik heb een redelijk beeld kunnen vormen van het mooie landschap. Het was of ik zelf op de setting aanwezig was.

Het verhaal kabbelt voort maar heeft wel een onderhuidse spanning. Net als je denkt wanneer komt nu de clou ontstaat er een explosie, wat een prachtig en onverwacht einde geeft.
Het is ditmaal Jerrad weer gelukt om me verbluft achter te laten.

Wat een heerlijke passievolle roman!

Meer recensies van Ideke