Leuk boek voor tussendoor

IHoekstra 12 juli 2024
Dank aan Uitgeverij Luitingh-Sijthoff dat ik het boek ‘De kleine pottenbakkerij’ mocht lezen en er een recensie over mocht schrijven.
En dan nu het boek!

‘De kleine pottenbakkerij’ speelt zich af in een klein Iers dorpje, waar de hoofdpersoon, Moya, een enthousiaste pottenbakster is binnen het familiebedrijf. Echter wil haar oudste broer, Aiden, het handwerk vervangen voor massaproductie. Dit stelt Moya voor een tweestrijd, blijft ze werken voor het familiebedrijf of kiest ze voor haar eigen creativiteit?
Tijdens een bezoek aan het vriendelijke en charmante dorpje Busby ontdekt Moya samen met haar tweelingbroer Liam een oude vervallen pottenbakkerij. Dit zet Moya aan het denken; zou het mogelijk zijn om voor haarzelf te beginnen en de oude vervallen pottenbakkerij nieuw leven in te blazen? Dan zou ze haar creativiteit volledig vrij kunnen laten.
En dan is daar natuurlijk ook nog de liefde! Hoe zit het eigenlijk met die leuke collega die ze al jaren als vriend beschouwd?

Dit is het eerste boek dat ik gelezen heb van de Klavertjes-serie, daardoor was ik volledig blanco. Het boek is goed te lezen als je de andere delen niet hebt gelezen. De eerste helft van het boek vond ik wat langzaam geschreven. Het boek kon ik makkelijk wegleggen en na een hoofdstuk had ik niet de neiging om gelijk het volgende te lezen. Daarbij vond ik dat de hond (Mister Miller) wel een grote rol speelde in het boek.
Dat veranderde wel in het tweede deel van het boek, er kwam meer snelheid in de hoofdstukken en er waren meer ontwikkelingen.
Al met al een leuk boek om tussendoor te lezen.