ilonka.audiobooks 25 oktober 2024
Jamie en Hazel kennen elkaar al sinds hun geboorte. Hun moeders zijn beste vriendinnen en bevielen op dezelfde dag. De moeders verschillen van elkaar. De moeder van Hazel wilde geen kind en leeft vooral voor zichzelf terwijl de moeder van Jamie haar zoon vol liefde en warmte laat opgroeien. Maar ook Jamie en Hazel verschillen van elkaar. Zij is een kleurrijke flierefluiter, hij een workaholic die gek is op dure horloges en financiële zekerheid. Door de vriendschap van hun moeders groeien ze ongewild met elkaar op. Voor hun omgeving reden genoeg om te denken dat er lierde zal opbloeien maar ze koesteren een diepgewortelde afkeer voor elkaar en zetten alles op alles om elkaar het leven zuur te maken.

In ‘Alles wat ik aan je haatte’ leren we Jamie en Hazel kennen. Het is interessant (en soms irritant) om in hun gedachtegang mee te gaan. Beiden worstelen, elk om een andere reden, met het verleden waardoor ze verschillende keuzes maken tijdens hun weg naar de toekomst. Er is chemie, er is drama en romantiek maar ook nu weer laat Tamara Postma de lezer hopen, wanhopen en kun je alleen maar toekijken naar waar dit verhaal heen gaat.

Het verhaal is geschreven vanuit Jamie, Hazel en Frederique, de moeder van Jamie, In het luisterboek hebben de hoofdpersonages een eigen (voorlees)stem gekregen. Hierdoor komen de personages tot leven en luistert het verhaal lekker weg.

Tamara Postma heeft een fijne schrijfstijl waarmee ze niet alleen een verhaal vol drama en romantiek neerzet. Ook de personages zijn interessant en goed uitgewerkt. ‘Alles wat ik aan je haatte’ start met de bijzondere geboortedag van Jamie en Hazel. Dit bijzondere begin van het leven van Jamie en Hazel trekt je het verhaal in.

‘Alles wat ik aan je haatte’ is het eerste deel in de romantische Oxymoron serie van Tamara Postma. Een rollercoaster van drama, romantiek, kleurrijk, beige en (verkeerde) beslissingen. Ik ben blij dat ik gewacht heb tot de serie compleet was zodat ik nu direct door kan gaan met het tweede deel.

Meer recensies van ilonka.audiobooks