Over wat echt belangrijk is in het leven…

ilonka.audiobooks 25 oktober 2024
‘’Als water en vuur, als regen en zonneschijn. Bij jou wil ik altijd zijn. Samen zijn we een oxymoron’

In dit afsluitende deel is de focus vooral gericht op het leven van Hazel. Ze ontvangt niet alleen een bericht over haar verleden. Zij en Jamie kregen aan het einde van ‘Alles wat ik aan je miste’ slecht nieuws te horen. Dit nieuws verwerken ze op hun eigen manier. Terwijl Jamie vervalt in zijn oude gedrag stort Hazel zich op het helpen van anderen.

‘Als je zelf niet gelukkig bent, dan kun je anderen ook niet gelukkig maken’

Het verhaal wordt verteld vanuit Jamie en Hazel. De hoofdstukken vanuit een aantal andere personages geven het verhaal iets extra’s. Inmiddels zijn Jamie en Hazel twee personages geworden die bijna aanvoelen als bekenden. Jamie, bij wie zijn onzekerheid en perfectionisme hem altijd in de weg zit. En Hazel, gevoelig, chaotisch en kleurrijk. De ontwikkeling die beide personages doormaken in dit laatste deel is boeiend en vermakelijk om te volgen.

‘We zijn zo anders, dat we op geen enkele manier bij elkaar passen. Maar als we samen zijn… écht samen zijn, dan versterken we elkaar en vallen de verschillen weg.’

Tamara Postma weet hoe ze de lezer mee moet krijgen. Ze laat je zwijmelen, verbazen, irriteren, lachen en ontroeren. Ze heeft twee interessante personages tot leven gebracht binnen een meeslepende verhaallijn waarin de gebeurtenissen en alle denkbare emoties in volle vaart voorbijrazen. Doordat dit derde deel vooral gericht is op het leven van Hazel valt het verhaal van Jamie hierdoor wat weg. Zijn verhaal is interessant, ik had hier graag meer over gelezen. Is het verhaal hierdoor minder leuk? Nee! want Tamara weet met een sterke opbouw toch alle vlakken te raken waardoor het totaalplaatje over Jamie, Hazel apart en samen heel mooi vorm krijgt. En ik na het lezen van deze serie met een tevreden zucht kan afsluiten.

‘Alles wat ik aan je liefhad’ is het derde en afsluitende deel van de romantische Oxymoron serie. Over wat echt belangrijk is, over ware liefde, over hoop, vergeving en geloven in jezelf. Een geweldige serie van begin tot eind, zelfs het dankwoord is leuk. Jamie en Hazel bereiken ondanks of misschien juist dankzij alles, allebei de finale maar of dat ook samen is moet je natuurlijk zelf gaan beleven…

Meer recensies van ilonka.audiobooks