‘Vergeet ons. Niet.’

April is in weelde opgegroeid maar heeft geen goede band met haar moeder. Gavin is arm en moet hard werken om rond te komen en voor zijn moeder te kunnen zorgen. De hechte band tussen April en Gavin is sterk maar het vertrouwen is weg. Wanneer ze samen moeten werken aan een project groeit toch het vertrouwen stukje voor stukje terug…

‘Vergeet ons. Niet.’ , deel 1 in het tweeluik is helaas niet als luisterboek verschenen waardoor ik midden in het verhaal van April en Gavin binnen stapte zonder de kennis van de ontwikkelingen binnen hun relatie en de SHS. Voor mijn gevoel heb ik hierdoor het verhaal niet compleet kunnen beleven.

Toch heb ik met veel plezier naar dit verhaal geluisterd. De schrijfstijl van Laura Kneidl is meeslepend en ze weet gedurende het hele boek een sfeer te creëren waar binnen de pijn, het verdriet en de hulpeloosheid bijna tastbaar zijn.

Het luisterboek leest gemakkelijk door de prettige voorleesstemmen die mooi bij de personages passen. De personages zijn goed uitgewerkt en sterk van karakter. Allebei hebben ze een rugzakje waar ze mee moeten leren dealen zonder zichzelf weg te cijferen. Naast April en Gavin komen Sage, Luca en een aantal bekende vrienden ook voorbij in het verhaal. Persoonlijk vind ik dit erg leuk.

Het verhaal van April en Gavin is romantisch en hartverwarmend maar ook vol herkenbare emoties en realistische gebeurtenissen. Het is een verhaal dat heftige thema’s aan stipt maar dat ook vol hoop, vriendschap en liefde is.

Meer recensies van ilonka.audiobooks