Zéker de moeite waard!

In ‘De moeite waard’, het tweede deel van de ‘Diagnose: liefde serie’ besluit Nour het roer om te gooien. Ze neemt ontslag om een holistisch geboortecentrum te openen. Alles lijkt goed te gaan maar dan weigert de eigenaar van haar droomlocatie mee te werken.

Oliver is de beste vriend van haar broer en de zoon van de eigenaar. Hij stelt een neprelatie voor om haar zo kennis te laten maken met zijn vader. Ze stemt direct in want dit is haar kans om zijn vader op andere gedachten te brengen.

Madelon van Tilborg heeft met haar fijne schrijfstijl weer een heerlijk feelgood verhaal neergezet. Het verhaal is lekker vlot en vol gebeurtenissen waardoor het geen moment verveelt. De kracht ligt in de goed getimede humor altijd in de juiste dosis en in combinatie met de drama en romantiek toegevoegd aan het verhaal. De personages zijn sympathiek, sterk van karakter en hebben absoluut chemie. Jawel de vonken knetteren behoorlijk in de spicey scenes…

Nour heeft een uitgesproken persoonlijkheid. Ze weet wat ze wil en wat ze niet wil. Maar ergens in die stelligheid is ze vergeten ruimte te creëren voor eventuele onverwachte gebeurtenissen en gevoelens. Dus op het moment dat haar nep relatie met Oliver echt begint te voelen verschuilt ze zich achter haar stellige houding.
Oliver is zo’n personage die tot de verbeelding spreekt met zijn groot-en-sterk-sexy-Viking-look. Hij is in tegenstelling tot Nour introvert, rustig en sociaal maar zit momenteel ook in een lastige periode. Naast Nour en Oliver hebben de personages uit het eerste deel en het volgende deel ook een rol gekregen, leuk!

In de epiloog, het is een jaar later, is Oliver aan het woord en verteld hij hoe het met hem en Nour gaat. Ik heb enorm genoten van dit tweede deel en bleef na de laatste zin zwijmelend achter met hartjes in mijn ogen. Het volgende deel; ‘Een poging waard’ gaat over Jonah, de beste vriend van Nour en Rosie. Ben heel benieuwd naar zijn verhaal!

Meer recensies van ilonka.audiobooks