Elke zomer daarna

‘Elke zomer daarna' is het innemende debuut van Carley Fortune. Over Sam en Percy die elkaar leerden kennen in het kleine dorpje aan het meer waar Sam woonde en Percy in haar tienerjaren de zomers doorbracht. Hij was haar eerste grote liefde en ze leken voorbestemd tot Sam ging studeren. De relatie wankelde en na een grote fout maakte Percy het uit en hebben ze elkaar nooit meer gezien. Nu, twaalf jaar later, gaat Percy na een onverwacht telefoontje terug naar dat kleine dorpje en kan ze Sam niet langer ontlopen.

Carley Fortune heeft een levendige meeslepende schrijfstijl waarmee ze dit verhaal op een krachtige manier weet op te bouwen door de tijdlijnen van toen en nu met elkaar te verweven tot een verhaal rondom een aantal leuke personages binnen een zomerse setting. Deze wisselende tijdlijnen houden je nieuwsgierig en geboeid maar brenger de personages ook tot leven. Sam en Percy zijn realistisch, herkenbaar en vormen samen een leuk stel dat je mee terug neemt naar je eigen jeugd.

De personages zijn goed uitgewerkt maar omdat het verhaal is geschreven vanuit Percy leren we vooral haar goed kennen. Sam is jong en onervaren maar zelfzeker in zijn kleine dorpse wereld. Percy komt uit de stad en kan helemaal zichzelf zijn bij Sam. De bijzondere band tussen Sam en Percy met als extraatje de zijdelingse rol van broer Charlie komt goed over en de emoties spatten van de pagina’s af. De ontwikkeling van de personages is herkenbaar, hartverwarmend en vermakelijk. Ze groeien op van jonge tieners tot volwassenen die door de gemaakte fouten in het verleden een weg zoeken om dit een plekje te geven in het heden. Voor zichzelf maar ook voor een eventuele toekomst samen.

Inmiddels heeft Carley Fortune meerdere verhalen geschreven waarbij haar kracht, naast de fijne personages, in de opbouw van het verhaal ligt.  Door de tijdlijnen tussen toen en nu krijgen de personages diepgang en groeit het verhaal tot een geheel. Ik kijk uit naar nieuwe verhalen van deze auteur!

Meer recensies van ilonka.audiobooks