Een verhaal vol favoriete smaken

Tirsa is single, moeder van Miloe en runt sinds het overlijden van haar tante de geitenboerderij alleen. Dit is een hele uitdaging aangezien de boerderij er financieel niet goed voor staat en de buurman, die aast op haar land maakt het haar ook niet gemakkelijk.

Benjamin heeft heel wat overwonnen in het verleden. Hij opent als ondernemende patissier en chocolatier een winkel in het dorp en wil graag met haar geitenmelk werken.

Het contact met hem geeft Tirsa verrassende inzichten over het runnen van haar bedrijf en ze besluit zelfs, geheel buiten haar comfortzone, aan een ‘Melkmeisje van het jaar verkiezing’ mee te doen. Het geld kan ze goed gebruiken voor de toekomst van haar bedrijf. Maar een aantal mensen maken het haar behoorlijk moeilijk…

Femke Struijs neemt je met haar vlotte en levendige schrijfstijl mee naar het platteland. Zo’n dorpje waar iedereen elkaar kent en waarnaar je als lezer even heerlijk kunt ontsnappen. De hoofdpersonages zijn sympathiek en heel menselijk, de bijpersonages karakteristiek en zo beschreven dat ze voor je ogen tot leven komen met hun soms wel erg bijzondere eigenschappen.

‘Favoriete smaak’ is door de leuke, lieve, grappige en soms hilarische gebeurtenissen
een luchtig en cosy feelgoodverhaal dat lekker wegleest. Een kneuterig dorpje, een ex, een vervelende buurman, bijzondere vrienden en hun familie én een aantrekkelijke nieuwe dorpsbewoner blijkt de perfecte mix voor een paar uurtjes ontspannen lezen.

‘Ze pakte het voorzichtig tussen duim en wijsvinger, maar er zat zo’n dikke laag chocolade omheen dat er geen deukje in kwam. Ze nam een hap. Het kraakte toen haar tanden door de laag chocolade beten en…’ (Tirsa proeft een eclair van Benjamin)

Na deze quote, het zou verboden moeten worden, uit het verhaal lijkt het me duidelijk wat mijn favoriete smaak is want ik lees in veel reviews dat mensen tijdens het lezen zin krijgen in een ijsje en hoewel de smaak ‘lentekriebels’ mij zeker aanspreekt zwicht ik toch voor die eclair, ik hoor het chocola al knappen….

Meer recensies van ilonka.audiobooks