Zwijmelende cowboy romantiek

‘Feilloos’ is het eerste deel van de vierdelige Chestnut Springs-serie van Elsie Silver. Een stoer, stoffig en sexy verhaal over professioneel stierenrijder Rhett en Summer, de dochter van Rhetts agent.

Rhett leeft al jaren het leven van een professioneel stierenrijder. Hij richt zich op de winst en denkt niet na over een leven naast of de toekomst na het stieren rijden. Het succes is hem een beetje naar het hoofd gestegen en hij houdt geen rekening met wat anderen van hem vinden. Na een onnadenkende uitspraak krijgt hij problemen met een sponsor. Zijn agent regelt een oppas voor de rest van zijn tour in de vorm van Summer.
Summer heeft wel toekomstplannen maar werkt voor toch haar vaders bedrijf om zichzelf te bewijzen. Ze gaat de uitdaging als oppas van Rhett dus zeker aan. Vanaf het moment dat ze elkaar ontmoeten knettert de chemie en begint het spel van uitdagen, aantrekken en afstoten.

Elsie Silver neemt met haar levendige schrijfstijl de lezer mee in de wereld van stoere cowboys, briesende stieren en vele blessures. Het verhaal van Rhett en Summer is grappig, lief, romantisch en vol spice maar heeft ook diepgang. Door deze combinatie, de spanning die in de lucht hangt en de leuke dialogen is het verhaal luchtig en leest het verhaal gemakkelijk weg. Dat het verhaal geschreven is vanuit twee perspectieven en het luisterboek ook twee stemmen heeft gekregen geeft iets extra’s aan het verhaal.

Zowel Summer als Rhett zitten vast in het leven en zijn gevormd door de keuzes die ze hebben gemaakt en het leven dat ze leiden. Maar de gevoelens voor elkaar laat ze nadenken over het leven en de toekomst.

‘Ik leef, maar leef ik echt? Of heb ik maar wat geredderd en constant anderen op de eerste plaats gezet?’

Een vermakelijk verhaal vol zwijmelende cowboy romantiek. Ik kijk uit naar de overige delen in deze serie

Meer recensies van ilonka.audiobooks