Leuke feelgood

Fern en Will brachten tien jaar geleden 24 uur samen door in Toronto. Ze hebben een klik maar het is een slechte timing. Beiden aan het begin van de rest van hun leven maakten ze lijstjes met doelen, wensen en uitgangspunten. Over een jaar zouden ze elkaar weer zien. Fern kwam, Will niet.

Nu, jaren later keert Fern terug naar Barry's Bay om in het resort van haar moeder te werken. Tot haar verbazing verblijft Will ook in het resort. Hij lijkt iets te verbergen. Kan ze hem weer vertrouwen?

Carley Fortune heeft met haar fijne schrijfstijl een zomerse wereld gecreëerd waarin de personages tot leven komen. Hoewel ik dit verhaal minder leuk vind dan het vorige kan ik haar werk zeker waarderen. Heerlijk om me even helemaal mee laten slepen in het leven van personages die hun weg zoeken in het leven. Binnen een zomerse setting.

Het verhaal, geschreven vanuit Fern aangevuld met een aantal dagboekfragmenten van haar moeder, krijgt stukje bij beetje vorm doordat de hoofdstukken zich in het heden en verleden afspelen. Hierdoor leer je twee jonge mensen vol plannen kennen en wat er, nu tien jaar later, van terecht is gekomen. Via Fern leren we Will kennen maar ik vind het jammer dat er geen hoofdstukken vanuit zijn perspectief geschreven zijn.

Net als in haar vorige boek krijg je tijdens het lezen van dit verhaal weer een zomers dromerig gevoel van weemoed. De realistische personages hebben allebei een verhaal dat het leven anders laat lopen dan gehoopt en verwacht. Door de verschillende thema’s is dit herkenbaar. Het verhaal kent geen ingewikkelde dialogen maar maakt wel zodanig nieuwsgierig dat je toch steeds door blijft lezen want je wilt toch weten wat er is gebeurd en waarom Will niet op kwam dagen al die jaren geleden…

Het luisterboek - goed voorgelezen hoewel ik denk dat het verhaal beter tot zijn recht zou zijn gekomen met een andere voorleesstem.

Meer recensies van ilonka.audiobooks