Luchtige feelgood

ilonka.audiobooks 20 oktober 2024
Het is zomervakantie en leerkracht Sofie besluit spontaan te vertrekken naar Amerika waar een vroegere vriendin gaat trouwen in Louisiana. Hoewel ze geen uitnodiging heeft ontvangen lukt het haar toch om binnen te komen met hulp van Dylan, de broer van de bruidegom. Onverwacht treft ze Clayton die avond, haar stiekeme crush van vroeger. Hij gaat met zijn band op tournee en vraagt haar om met hun mee te gaan. Natuurlijk zegt Sofie ja want dit is een mooie kans om meer van Amerika te zien bovendien krijgt ze nog steeds kriebels in haar buik van Clayton.

’Over je toeren’ is geschreven vanuit het perspectief van Sofie. Daarnaast gaat het verhaal over Dylan en Clayton. De personages zijn drie verschillende types, ieder op een eigen manier interessant. Vanaf het moment dat Sofie naar Amerika vertrekt maakt de lezer kennis met Dylan, Clayton en krijgt het beeld van het leven van Sofie steeds meer vorm. Deze opbouw van het verhaal is leuk, prikkelend en houdt de lezer nieuwsgierig.

Manon Borgen heeft een prettige schrijfstijl. Haar levendige beschrijvingen van personages, locaties en omstandigheden brengen het verhaal lekker luchtig tot leven. Ik ben gek op Amerika en ging graag met Sofie op reis want als lezer reis je met Sofie mee naar een niet zo bekend stukje van Amerika, crash je een trouwfeest en staan we in volle zalen tijdens de tour van de band, leuk!

Een luchtig makkelijk te lezen feelgood verhaal. Ik heb genoten van deze reis, het land en de personages en kijk dan ook zeker uit naar het volgende verhaal van deze auteur!

Meer recensies van ilonka.audiobooks