‘Uit het leven gegrepen’

Yasmen en Josiah zijn gelukkig getrouwd, werken hard aan hun eigen restaurant en hebben twee kinderen. Op het moment dat het noodlot hun leven treft raakt Yasmen in een depressie en vraagt ze een scheiding aan.

Nu, twee jaar later, hebben ze het leven weer op kunnen pakken. Ze zorgen, als co-ouders, samen voor hun kinderen, werken en beginnen voorzichtig weer met daten. Maar Yasmen en Josiah voelen zich nog steeds tot elkaar aangetrokken en beginnen zich af te vragen of ze elkaar écht kunnen laten gaan…

Kennedy Ryan heeft met haar pakkende schrijfstijl een intens 'uit het leven gegrepen' verhaal geschreven waarin omgaan met rouw centraal staat. Over een gezin dat breekt nadat Yasmen depressief werd. Het is het gevolg van levensveranderende gebeurtenissen maar heeft ook gebeurtenissen in gang gezet. De gevolgen zijn groot voor Yasmen en Josiah maar zeker ook voor hun kinderen.

De opbouw van het verhaal is sterk. De stukjes uit het verleden en het heden verteld vanuit Yasmen en Josiah vormen samen een realistisch en herkenbaar verhaal over het leven. Over dat we allemaal anders omgaan met verlies, rouw en herstel maar vooral ook hoe veerkrachtig de mens is in situaties waarbij alles donker lijkt.

De personages zijn boeiend, goed uitgewerkt en staan sterk in het verhaal. Yasmen en Josiah houden van elkaar maar het vertrouwen is weg. Ze gaan anders om met verlies, verdriet en rouw.  Yasmen heeft hulp gezocht en gekregen. Josiah heeft niks met therapie in welke vorm dan ook en wanneer hij ineens bij een therapeut terecht komt gaat er een wereld voor hem open.

Dit verhaal leest als een emotionele rollercoaster en heeft mij geraakt. Ik heb enorm met dit (fictieve) gezin meegeleefd. Ze maken dingen mee waarin we allemaal wel iets kunnen herkennen. Toch is dit verhaal niet alleen maar een aaneenschakeling van verdrietige momenten. Humor, drama, de vriendinnen en zeker ook de romantiek en spicey scenes. De balans hierin vind ik erg sterk.

‘Voor ik je laat gaan’ is een prachtig geschreven en goed voorgelezen verhaal. Dit eerste boek van de Skyland serie is mijn kennismaking met Kennedy Ryan. Hoewel ik erg benieuwd ben naar deel 2 zou ik sowieso graag meer van deze auteur willen lezen want ik ben fan!

Meer recensies van ilonka.audiobooks