Vuurproef, begin van de Water en Vuur serie

ilonka.audiobooks 27 oktober 2024
‘Vuurproef’ is een kort verhaal aan het begin van de Water en Vuur serie geschreven door Ryanne Veldkamp. In dit verhaal maken we kennis met Kirsten en Tom. Tom is de oudere broer van Lars. Lars staat samen met Mandy centraal in ‘Vuurwerk’, het volgende deel in deze serie.

Kirsten heeft een nieuwe baan gevonden als dierenartsassistente in een dorp in Friesland. Als ze haar knappe baas ontmoet, dierenarts Tom, is ze nog blijer met deze keuze dan ze al was. Maar wat ze zich niet realiseert, is dat hij haar al heel lang kent - en hoe langer Tom dat voor zich houdt, hoe lastiger het wordt.

Dit luchtige verhaal speelt zich af op het Friese platteland. Kirsten voelt zich al snel thuis want ze wordt heel gastvrij ontvangen. Kirsten en Tom blijken niet alleen een goed team tijdens de werkuren maar de vonken knetteren na werktijd door.

De schrijfstijl van Ryanne Veldkamp is vlot, luchtig en levendig. Ondanks het korte verhaal leer je de personages voldoende kennen om mee te gaan in het verhaal. De personages Tom en Kirsten zijn sympathiek en komen echt tot leven in het verhaal. De personage Lars maakt nieuwsgierig, leuk dat we hem en zijn verhaal leren kennen in het volgende deel! Ik heb gewacht tot de serie compleet was dus ik begin direct aan ‘Vuurwerk’…

Meer recensies van ilonka.audiobooks