Kleine rake beschrijvingen van het dagelijkse leven

IlseAnushka 19 augustus 2023
Mooie kleine rake beschrijvingen van het dagelijkse leven, dat is wat Babs Gons doet in haar columns voor het Parool die gebundeld zijn in 'Alles wat je lief hebt wordt mooi'. Soms bijna te klein om ze te kunnen onthouden. Een bundel om vaker op te pakken en te lezen.als je een leeshapje rust, inzicht, verwondering nodig hebt. Ik heb Babs Gons vooral leren kennen door haar gedichten in 'Doe het toch maar'. Waar ze je met haar gedichten bij de kladden pakt en meeneemt op de golven van de wereld, de wereld die niet zo makkelijk en mooi is... biedt ze je in haar columns een rusitige en observerende blik op het leven. Een column is mij bijzonder bijgebleven.. de buurvrouw op haar bankje.. en dat na het overlijden van de vrouw en het huis aan een ander toebehoort, het bankje is verdwenen waar Babs regelmatig met haar sprak, voor haar zorgde.... Waarom toch moest dat bankje daar weg? Omdat het daar officieel niet hoorde? Ach, had dat bankje toch laten staan, nieuwe bewoner, je had daar misschien ook mooie gesprekken gehad met Babs Gons.

Meer recensies van IlseAnushka