Generationeel drama

IlseAnushka 01 september 2023
Van de eerste bladzijde van deze prachtige roman van Alex Schulman weet je, voel je, dit verhaal gaat over niet gezien worden, niet gehoord worden, niet gewenst zijn, niet belangrijk zijn voor je moeder, en eigenlijk ook niet voor je vader. Hoe kan het dat ouders die uit elkaar gaan, beslissen om hun dochters te verdelen en dan eigenlijk allebei liever voor één dochter willen zorgen? Maar in dit verhaal is dat wel gebeurt en welke desastreuse gevolgen dat heeft voor het meisje, later volwassen vrouw en later op haar eigen dochter. Het verhaal wisselt steeds van perspectief, van de moeder, de vader en de dochter. En bladzijde na bladzijde lees je wat het verhaal is, of ... lees je veel over het verhaal, maar niet alle vragen worden beantwoordt. En dat maakte dat ik het boek met een zucht en een verdrietig gevoel sloot.

Meer recensies van IlseAnushka