Sterke vrouwen

Ina Beekman 30 juni 2024
Wilhelmina Skogh is een zeer doortastende vrouw die de nieuwe directeur van t grand hotel wordt

Het boek boeit vanaf t begin. Het verhaal neemt je mee naar t hotel in Stockholm in de jaren 1900
Als vooruitstrevende vrouw laat Wilhelminia steeds meer vrouwen in dienst treden wat niet alle mannen in deze tijd aanstaat
Gelukkig heeft zij zelf een echtgenoot die haar enorm steunt.

Ottillia wordt door Wilhelmina aangenomen en werkt zich uiteindelijk op tot hoofd van banquetting
We leren ook nog een aantal andere dames kennen deze 5 dames worden uiteindelijk vriendinnen en we leven mee met lief en leed van de dames
Ik heb zeer genoten van t boek maar vond een aantal hoofdstukken beetje overbodig die voelden meer als opvulling van t boek.
Verder met veel plezier gelezen en ben zeker benieuwd naar deel 2 van deze serie.

Meer recensies van Ina Beekman