Fijn tussendoortje

Inemariakiekens 27 november 2022 Auteur
Coco heeft het helemaal gehad met de goede bedoelingen van haar vriendinnen Lena en Sophie om haar aan een lief te helpen. Daarom heeft ze een singlereis naar Zuid-Afrika geboekt. In tegenstelling tot andere singles hoopt ze er niet de liefde van haar leven te ontmoeten, want in zulke sprookjes gelooft ze al lang niet meer. Maar houdt het lot ook wel zo goed rekening met haar plannen?

De auteur heeft lange tijd zelf in Zuid-Afrika gewoond en dat is merkbaar in de beschrijvingen van het land. Als lezer krijg je korte inkijkjes in verschillende plekken van dit prachtige land. Zeker nu het hier winter is, verwater je naar het zomerse klimaat dat erin wordt geschetst.

Gaandeweg leer je het hoofdpersonage Coco steeds beter kennen en begrijp je waarom ze niet meer in de liefde gelooft. Hoewel het verhaal mooi is afgerond, miste ik een diepere uitwerking van de andere personages. Ook had ik sommige gebeurtenissen graag meer in detail beschreven gezien. Natuurlijk is dit binnen het bestek van een dergelijke korte novelle moeilijk, maar de auteur had met een dergelijk interessant thema zeker voor een langer verhaal mogen opteren.

Het verhaal leest vlot en het tempo ligt vrij hoog. Inge van Prooijen heeft her en der humoristische elementen in het verhaal verwerkt, wat Singlereis prettig om te lezen maakt.

Kort samengevat is Singlereis een fijn tussendoortje dat je doet wegdromen van het mooie Zuid-Afrika.

Meer recensies van Inemariakiekens