Lekker zomers leesvoer

Het verhaal van twee vriendinnen die lekker samen met de ouders van een van hen op vakantie naar bonaire gaan. Lekker een weekje weg en genieten van de zon. Eerder al verdween de jonge studente en vrijwel meteen aan het begin van het boek is duidelijk wat er met haar gebeurt is.

Dan verdwijnt een van de twee vriendinnen en is er uiteraard paniek. Maar is die paniek echt of gespeeld?

Meteen aan het begin van het boek weet je, dit leest heel makkelijk weg. Een beetje luchtig in de stijl van Suzanne vermeer maakt dit boek een typische vrouwelijke thriller naar mijn idee. Echt heel spannend? Nou dat had wel wat spannender gemogen maar desondanks is het wel een lekker verhaal.
Er word geschreven vanuit verschillende personages en ook de moordenaar van de vermiste studente komt aan bod. Dat is wel origineel want meestal word het verhaal niet vanuit daders geschreven.

Het boek leest dus heerlijk weg en is luchtig en niet al te moeilijk geschreven. Twee naieve meisjes die vakantie aan het vieren zijn op bonaire. Niet een al te ingewikkelde verhaallijn. Maar wel fijn om een middag mee in de zon te vertoeven.

Het plot is dan wel weer verassend. En de afloop komt snel. Het verhaal had wat mijn betreft nog wel wat langer gemogen maar heerlijk lezen was het wel.

Meer recensies van Inge Otter-helder