Zeer spannend en actueel

Inge Otter-helder 03 oktober 2020
Tom Brandt gaat na de verdwijning van een nederlandse cyber expert zelf op onderzoek uit. Noorwegen vormt het decor en zodra tom, het vliegtuig uit stapt ervaart hij al dat zijn onderzoek op alle mogelijke manieren tegenwerking zal gaan krijgen.Men vind het niet fijn dat hij daar is.

Zeer spannend boek en nadat je even in het verhaal moet komen laat het je niet los totdat het uit is.
Van de radar is het derde boek in de reeks rondom Tom Brandt maar de delen zijn ook prima los te lezen.

De actualiteit rondom het thema cybercrime is voelbaar en ook kent het verhaal raakvlakken met de verdwijning rondom Arjan Kamphuis die in 2020 verdween. Het verhaal met militaire aspecten er in verwerkt geeft op een nietsverhullende manier weer hoe het Tom in Noorwegen vergaat. Je ziet elke scene voor je en het boek speelt zich als een goede actie thriller in je hoofd af. Levendig worden scenes weergegeven en beschreven.

Als lezer word je continue gedwongen na te denken over de feiten, of is het fictie? Het boek lijkt bijna te spannend om waar te zijn maar wie zal het zeggen?

Aan het einde volgt dan het plot en die is wel op een ietwat voorspelbare manier geschreven. Maar ik moet eerlijk zeggen dat maakt het er niet minder goed op.

Kortom een goede harde actie thriller die raakvlakken heeft met de actualiteit in de prachtige natuur van Noorwegen.

Meer recensies van Inge Otter-helder