Mooi debuut

Inge 31 augustus 2024
Ik mocht haar debuut lezen voor deze blogtour. Ik had zin in een lekker feelgoodboek zoals de cover deed vermoeden. Echter was het geen simpele feelgood maar komen er best heftige thema's naar voren in het boek.
Zonder te veel te spoileren maakt Emma iets mee wat ik zelf ook begin deze maand heb meegemaakt. Dus veel herkenning in het verhaal. Ook hoe Emma in het leven staat zorgt voor herkenning. Dat had ik dus niet verwacht.

De schrijfstijl van Valerie is mooi en levendig en emotioneel en realistisch. Ze schroomt niet om heftige thema's aan te kaarten zoals mental health, familie, vriendschap, rouw, verdriet, hartezeer, kwetsbaar opstellen, eenzaamheid, burnout en depressie. En die kunnen dus dicht bij komen.
Een erg mooi boek. Je leert Emma erg goed kennen. Haar personage wordt goed uitgewerkt. Je leeft en groeit met haar mee.

Wat is geluk? Dat is uiteraard voor een ieder anders. En als je daar tijdens je leven achter komt en het kan najagen, mag je van geluk spreken.

Erg benieuwd naar meer van Valerie.
4.25 sterren

Meer recensies van Inge