Grande Hotel

Inge 09 juli 2024
De cover ziet er prachtig uit. Groot mooi en statig Hotel. Straalt een en al luxe uit. Zou ik wel eens een paar nachtjes willen doorbrengen. Lijkt me heerlijk.

In het begin schrok ik even van de lijst met personages voorin het het boek. Echter tijdens het lezen, veranderde dat gelukkig. Je leert snel wie wie is en hoe de relaties zijn.

Het was een leuk en mooi verhaal over sterke vrouwen die veel meemaken, elkaar bijstaan en ondanks alles doorgaan en niet opgeven. En de wereld en hun omgeving proberen te veranderen op een positieve manier.
De personages en de relaties worden erg goed uitgewerkt. Sommige stukken waren wellicht iets te uitgebreid beschreven en overbodig maar de rest van het verhaal maakte dat meer dan goed.

Deze historische feelgood roman met waargebeurde momenten viel me zeker niet tegen.
Ik ben ook erg benieuwd naar de overige delen. En of de personages terug gaan komen of dat het over iets totaal anders zal gaan.
Ik denk zelf dat het een zelfde soort concept zal zijn maar in een ander establishment met andere personages. Ik wil ze hoe dan ook lezen.

4.25 sterren

Meer recensies van Inge