Prettige kerstnovelle

IngeBrun 23 oktober 2024
Blij verrast was ik dat ik van Uitgeverij Ellessy het boek Abby’s kerstdroom van Angelique van Dongen mocht lezen voor een recensie. Onlangs las ik haar boek Cappuccino & bitterkoekjes en deze vond ik geweldig. Ik ben echt dol op kerst dus kon niet wachten om dit boek te gaan lezen.

In Abby’s kerstdroom lees je het verhaal van Abby. Ze is verkoopster bij een bedrijf in woonaccessoires. Hier heeft ze een goede band met haar collega Bart. Abby heeft geen zin om met haar ouders en haar broer en zus en hun gezinnen verplicht kerst te gaan vieren. Wanneer er gevoelens ontstaan bij Abby voor Bart besluit ze op een single reis te gaan naar Cyprus. Hier ontmoet ze leuke mensen en ook de knappe Sjoerd. Er ontstaan een prille liefde en Abby hoopt zo Bart te kunnen vergeten maar of dit haar lukt is de vraag.

Angelique van Dongen heeft een vlotte , luchtige schrijfstijl en leest heerlijk weg. Abby is een leuke personage die goed is uitgewerkt. Daarbij worden er verschillende andere karakters toegevoegd wat het verhaal leuk en boeiend maakt. Alle personages zijn realistisch neergezet net zoals de omgeving

Het verhaal wordt erg mooi opgebouwd . Al lezende lees je waarom Abby zo.n hekel heeft aan kerst. Ook weet van Dongen de reis mooi te omschrijven. Door deze beeldende schrijfstijl neemt ze je als lezer mee het verhaal in.

Abby’s kerstdroom is een prachtig geschreven kerstnovelle met op het eind een verrassende wending. Een verhaal over vakantie en liefde met een vleugje kerst. Persoonlijk had ik op meer kerst gehoopt maar de mooie epiloog maakt dit weer goed.

Meer recensies van IngeBrun