Brandoffer

IngeBrun 09 september 2024
Met dank aan de Sterrenleesclub van Ilona Levens Bijls, mocht ik de boeken Brandoffer en Zwarte zomer lezen in ruil voor een recensie. Mijn dank gaat ook uit naar LS Amsterdam voor de ebooks.
De auteur M.W. Craven was voor mij nog onbekend wat het lezen extra leuk maakt. De boeken komen uit de Washington Poe en Tilly Bradshaw serie.

In Brandoffer maken we kennis met het speurdersduo Poe en Tilly. Zij worden samen op een zaak gezet. Er is een seriemoordenaar die levend mensen verbrand in prehistorische stenen cirkels. Op het verkoolde lichaam van het 3e slachtoffer staat de naam Poe. Poe, die geschorst is voor een intern onderzoek wordt erbij geroepen en samen met Tilly Bradshaw wordt hij aan het SCAS team (onderdeel van de National crime agency) toegevoegd.

De proloog begint meteen goed en ijzersterk en is erg spannend. Er wordt een man leven verbrand en door de gedetailleerde beschrijving zie je het zo voor je. Er is een seriemoordenaar aan het werk en wordt Poe het volgende slachtoffer? Je geeft het Poe en Tilly te doen. Het waarom en wie blijven lang onbekend en het is aan de lezerscommissie met het duo mee te speuren.

Na de proloog kabbelt het verhaal wat door. Het lijkt op een groot politieonderzoek wat ik lees. Echt heel spannend vind ik het niet maar er is wel een onheilspellend gevoel aanwezig. Gedurende het verhaal weet Craven dit gevoel te versterken en wil je verder lezen op zoek naar de moordenaar.

De personages zijn met aandacht en gevoel neergezet. Bradshaw is een nerd, erg handig met de computer en Poe is eigenzinnig, goed in zijn werk en die een verleden met zich mee draagt. Duidelijke tegenpolen maar een geweldig speurdersduo. Erg mooi om te lezen hoe Poe voor Tilly opkomt.

Brandoffer is een origineel en onvoorspelbare thriller met een geweldige plottwist. Deze zag ik totaal niet aankomen.
Ik ben erg benieuwd naar deel 2 Zwarte zomer

Meer recensies van IngeBrun