Volg je hart

IngeBrun 11 oktober 2024
Van de auteur Angelique van Dongen ontving ik het boek Cappuccino & bitterkoekjes. Als koffieleut sprak mij de titel meteen aan en ook de cover ziet er prachtig uit. Perfect gekozen bij het verhaal .

In Cappuccino & bitterkoekjes lees je het verhaal van Suus, ze is getrouwd en werkt in het voortgezet onderwijs. Ze is woonachtig in Amsterdam. Suus is niet gelukkig in het huwelijk en ook twijfeld ze over haar werk. Wanneer ze net voor de zomervakantie gebeld wordt door de buurman van haar moeder twijfelt ze geen moment. Haar moeder is gevallen van de ladder en ligt in het ziekenhuis. Suus vertrekt naar Drenthe om haar moeder te helpen. Niet alleen neemt ze de zorg van haar moeder op zich maar ook zorgt ze er voor dat de koffiehuis blijft draaien . Suus krijgt zo ook de tijd om na te denken over haar toekomst.

Cappuccino & bitterkoekjes is een prachtige, pakkende feelgood. Het is zo fijn geschreven datnik me totaal in het boek verloor.

Van Dongen heeft een zeer prettige en vlotte schrijfstijl waardoor je als lezer in het verhaal getrokken wordt. Ook heeft ze het talent om de personages levensecht te laten aanvoelen. Ik was diep onder de indruk van de mooi uitgewerkte karakters en de intensiteit van het verhaal. Vooral bij Suus zie je een hele mooi groei. Je gaat van elk personage uit Drenthe houden. Ook van hond Janus die een mooie en bijzondere rol krijgt in het verhaal.

Ondanks dat het een feelgood is heeft het boek toch moeilijke thema.’s zoals scheiding, verlies, rouw . Van Dongen heeft dit heel goed verwerkt in het verhaal zodat het nog steeds als een prachtig feelgood verhaal leest zonder dat het te zwaar wordt.

Als je op zoek bent naar een prachtige feelgood die je meeneemt in alle aspecten van het leven, dan is Cappuccino & bitterkoekjes zeker een aanrader.
Genoten van elke bladzijde.

5 dikverdiende sterren

Meer recensies van IngeBrun