Leuk tussendoortje

IngeBrun 08 juli 2024
Met dank aan LS Amsterdam mocht ik het ebook De kleine pottenbakkerij van Anna Labus lezen. Voor mij een onbekende auteur terwijl dit het 4e deel is uit de Klavertjes serie.

In De kleine pottenbakkerij leren we Moya kennen. Ze is een dochter uit een Iers pottenbakkersfamilie. Na het overlijden van haar vader komt het bedrijf geldnood. Haar broer Aiden besluit daardoor het bedrijf te moderniseren en te automatiseren iets waar Moya totaal niet achter staat.
Ze besluit naar het dorp , 3 uur rijden, te gaan. Hier staat een pottenbakkerij die van een goede vriend van haar vader was. Moya besluit er vol voor te gaan en neemt het bedrijf over. Aiden heeft het hier best moeilijk mee maar haar andere broer Liam steunt haar net als de bevolking van het dorp.

Het verhaal komt wat lastig op gang. Teveel personages uit de vorige delen die voorbij komen en het verhaal gaat mij wat te snel. Waarschijnlijk toch beter om eerst de andere delen te gaan lezen.

Het wordt gaandeweg beter maar het verhaal blijft wat door kabbelen. Geen moment heeft het mij echt geboeid. .

De personages blijven wat oppervlakkig. Ik kreeg er niet echt gevoelens bij. Ook had de omgeving van Ierland voor mij meer aanwezig mogen zijn.

Een prima tussendoortje maar wel met wat gemiste kansen

Meer recensies van IngeBrun